a

Facebook

Twitter

کپی رایت 2015 موسسه حقوقی و داوری حامیان عدالت راشنو.
تمامی حقوق محفوظ است.

10:00 - 20:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

09135824743-09139984682

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

تلگرام

جستجو
فهرست
 

اصلاحيه دستورالعمل ضوابط و شرايط تأسيس، فعاليت و انحلال دفتر خدمات الكترونيك قضايي مصوب ۱۳۹۶/۰۷/۲۶ رئيس قوه قضائيه

خانه > قوانین و مقررات  > قوانین حقوقی  > اصلاحيه دستورالعمل ضوابط و شرايط تأسيس، فعاليت و انحلال دفتر خدمات الكترونيك قضايي مصوب ۱۳۹۶/۰۷/۲۶ رئيس قوه قضائيه

اصلاحيه دستورالعمل ضوابط و شرايط تأسيس، فعاليت و انحلال دفتر خدمات الكترونيك قضايي مصوب ۱۳۹۶/۰۷/۲۶ رئيس قوه قضائيه

اصلاحيه دستورالعمل ضوابط و شرايط تأسيس، فعاليت و انحلال دفتر خدمات الكترونيك قضايي
مصوب ۱۳۹۶,۰۷,۲۶

در اجراي ماده ۲ آيين نامه ارائه خدمات الكترونيك قضايي مصوب ۲۲ /۳ /۱۳۹۱ رييس قوه قضاييه، مواد ۷، ۱۱، ۱۳، ۱۴، ۲۲ و ۲۴ دستورالعمل ضوابط و شرايط تاسيس، فعاليت و انحلال دفتر خدمات الكترونيك قضايي، مصوب ۲۶ /۲ /۱۳۹۲ به شرح زير اصلاح و جايگزين مواد فوق و تبصره هاي آن مي شود.
ماده ۷ – شرايط اختصاصي كارشناس فناوري و كارمندان دفتر به شرح ذيل است:
۱ – دارا بودن مدرك كارداني يا بالاتر در رشته هاي مرتبط با رايانه و فناوري اطلاعات از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي
۲ – داشتن حداقل بيست و پنج سال سن
۳ – دارا بودن اطلاعات پايه و مهارت كار با رايانه مورد تأييد اداره كل براي اين سمت
ماده ۱۱ – وظايف شورا به قرار ذيل است:
الف– بررسي و پيشنهاد برنامه هاي راهبردي و عملياتي، نظام نامه ها، شيوه نامه ها، و دستورالعمل هاي اجرايي، نظارتي و فني مربوط به توسعه دفاتر به اداره كل جهت تصويب در مراجع ذي صلاح؛
ب – پيشنهاد ميزان هزينه هاي مربوط به خدمات دفتر به اداره كل جهت تصويب رئيس مركز؛
ج – بررسي تقاضاي صدور، تمديد، انصراف، لغو، تعليق پروانه، جابجايي و جايگزيني و پيشنهاد آن به اداره كل؛
د – ساير امور محول از سوي اداره كل.
ماده ۱۳ – كانون به وسيله هيأت مديره اي مركب از هفت نفر به شرح ذيل اداره مي شود:
۱ – دو نفر از مديران دفاتر از بين مديران پيشنهادي اعضاي كانون و تأييد رئيس مركز؛
۲ – دو نفر از قضات با حداقل ده سال سابقه قضايي به پيشنهاد شورا و تأييد رئيس مركز؛
۳ – مدير يا نماينده تام الاختيار اداره كل خدمات الكترونيك قضايي؛
۴ – يك نفر نماينده مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضاييه؛
۵ – مديرعامل كانون.
تبصره – دوره تصدي اعضاي هيأت مديره سه سال و انتخاب مجدد آنها بلامانع است.
ماده ۱۴ – اعضاي هيأت مديره در اولين جلسه با رأي مخفي، يك نفر را با اكثريت آراء ترجيحاً از بين مديران دفاتر خدمات، به عنوان مديرعامل و از ميان افراد مذكور در بند يك ماده ۱۳ اين دستورالعمل، يك نفر را به عنوان رئيس هيات مديره و يك نفر را به عنوان خزانه دار انتخاب خواهند كرد. جلسات هيأت مديره با حضور اكثريت اعضاء تشكيل و تصميمات هيأت مديره با راي اكثريت اعضاي هيأت مديره معتبر است. مديرعامل كانون نماينده قانوني كانون در اجراي مصوبات هيأت مديره است و مكاتبات كانون با امضاي او و در امور مالي به همراه امضاي خزانه دار معتبر خواهد بود.
تبصره – مديرعامل كانون بايد به صورت تمام وقت در كانون حضور داشته باشد و براي اداره دفتر خود كفيل معرفي كند.
ماده ۲۲ – شكايات واصله از دفاتر و تخلفات گزارش شده در هيأت بدوي و در صورت قابل تجديدنظر بودن در هيأت تجديدنظر مورد رسيدگي قرار مي گيرد.
اعضاي هيأت بدوي و تجديدنظر به قرار ذيل مي باشند؛
۱ – دو نفر از قضات براي هر يك از هيأت ها به انتخاب رييس مركز؛
۲ – يك نفر نماينده كانون غير از افراد هيأت مديره در هيأت بدوي؛
۳ – يك نفر نماينده اداره كل در هيأت تجديدنظر.
تبصره ۱ – يكي از قضات عضو هيأت با رأي اكثريت اعضاء به عنوان رئيس هيأت انتخاب مي گردد.
تبصره ۲ – جلسه هيأت با حضور كليه اعضاء تشكيل و رأي اكثريت به وسيله رئيس هيأت انشاء مي شود.
ماده ۲۴ – محكوميت هاي رديف يك تا چهار ماده ۲۳ اين دستورالعمل قطعي و بقيه با اعتراض محكوم عليه يا رئيس مركز قابل تجديدنظر در هيأت تجديدنظر است.

اين اصلاحيه در تاريخ ۲۶ /۷ /۱۳۹۶ به تصويب رئيس قوه قضائيه رسيد و از تاريخ تصويب لازم الاجرا است.

رئيس قوه قضائيه – صادق آملي لاريجاني

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید