a

Facebook

Twitter

کپی رایت 2015 موسسه حقوقی و داوری حامیان عدالت راشنو.
تمامی حقوق محفوظ است.

10:00 - 20:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

09135824743-09139984682

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

تلگرام

جستجو
فهرست
 

بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به حادثه تروریستی و دهشتناک نیوزیلند

خانه > اخبار  > اخبار قوه قضاییه  > بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به حادثه تروریستی و دهشتناک نیوزیلند

بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به حادثه تروریستی و دهشتناک نیوزیلند

بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به حادثه تروریستی و دهشتناک نیوزیلند

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، طی یک بیانیه‌ای ضمن محکوم نمودن کشتار مسلمانان، به این حمله جنایت‌کارانه واکنش نشان داد و خواستار رسیدگی جوامع حقوقی و بین‌المللی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم
حادثه دهشتناک و فاجعه انسانی کشتار مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع در کشور نیوزیلند که مقارن با ظهر روز جمعه و سو استفاده ناجوانمردانه تروریست‌ها از ظرفیت گردهمایی مسلمان برای عبادت و ارتباط باخدا و صله‌رحم در مراسم برگزاری نماز جمعه به وقوع پیوست   ، نماد اقدامی هوشمند و سازماندهی‌شده در مسیر نضج تنفر، افراطی‌گری در جهان می‌باشد.
وقوع حادثه دهشتناک فوق که متأسفانه در سال‌های گذشته نمونه‌های دیگر آن با اذیت و آزار بی‌شمار دختران وزنان مسلمان در مدارس و اماکن عمومی در دنیای غرب خصوصاً در اروپا از یک‌سو و ایجاد تفرقه میان مسلمانان جهان از سوی دیگر ریل‌گذاری شده هم به لحاظ  کمی و هم کیفی رشد بدخیم و سرطان گونه‌ای  داشته است.

فرآیند ضد بشری فوق متأسفانه شرایطی را فراهم آورده تا در کشور نیوزیلند به‌عنوان یکی از کشورهای کم حاشیه در کمتر از یک دقیقه شاهد کشتار بی‌رحمانه و مجروحیت شدید قریب به یک‌صد انسان بی‌گناه باشیم.
ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن همدردی و ابلاغ  مراتب تسلیت ملت ایران به خانواده‌های شهدای این حادثه تروریستی و محکومیت شدید اقدام وحشیانه فوق از شخص دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت می‌خواهد تا بر اساس تعهد و وظیفه بین‌المللی خود، در مسیر آگاه‌سازی ملت‌های جهان در  ریشه‌یابی و چرایی وقوع این طیف از اقدامات ضد بشری و سیستماتیک که نماد بارز نضج تنفر دینی، اسلام هراسی، تبعیض نژادی و خلق طیف جدیدی از گروه‌های تروریستی می‌باشد را با تمام توان و ظرفیت خود محکوم و مورد رسیدگی قرار دهد.
بی‌تفاوتی نسبت به جنایت‌های قبلی در کشورهای اروپایی و دسته‌بندی تروریست‌ها به گروه‌های خوب و بد توسط دول غربی خصوصاً توسط آمریکا، نروژ، فرانسه و انگلیس موجب رشد ترور و ناامنی در جهان گردیده که در صورت تداوم سیاسی‌کاری فوق حادثه تروریستی نیوزیلند نه آخرین بلکه تنها یکی از نمادهای آن خواهد بود.

ستاد حقوق بشر ضمن هشدار نسبت به سیاسی‌کاری و عواقب بی‌تفاوتی در قبال این نوع از نمادهای جنایت علیه بشریت خواستار تعیین گزارشگر ویژه‌ای  توسط دبیر کل سازمان ملل متحد برای پیگیری ریشه‌ای این پدیده ضد انسانی از یک سو و ورود جدی شورای امنیت و صدور قطعنامه محکومیت علیه اقدامات دامنه‌دار نژادپرستانه و تروریستی فوق از سوی دیگر می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید