a

Facebook

Twitter

کپی رایت 2015 موسسه حقوقی و داوری حامیان عدالت راشنو.
تمامی حقوق محفوظ است.

10:00 - 20:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

09135824743-09139984682

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

تلگرام

جستجو
فهرست
 

جزییاتی از عفو گسترده چهل‌سالگی انقلاب

خانه > اخبار  > اخبار قوه قضاییه  > جزییاتی از عفو گسترده چهل‌سالگی انقلاب

جزییاتی از عفو گسترده چهل‌سالگی انقلاب

دادستان تهران:

مرتکبان جرایم سبک و خرد بیش‌ از همه مشمول عفو می‌شوند

خبرگزاری میزان- جعفری دولت آبادی با تشریح جزییات عفو گسترده به مناسبت چهل سالگی انقلاب، گفت: شیوه‌ای که برای این عفو گسترده انتخاب شده این است که استثنائات کمتری به این عفو بخورد.

به نقل از میزان، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حاشیه نشست کمیته مقابله با گرانفروشی در رابطه با خبر عفو گسترده‌ای که قرار است به مناسبت چهل سالگی انقلاب انجام شود توضیح داد و گفت: همانطور که می‌دانید هر ساله به مناسبت ۲۲ بهمن ماه و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عفو‌های مناسبتی اعلام می‌شود؛ اما امسال به لحاظ اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلایم هستیم ریاست قوه قضاییه پیشنهاد دادند که این عفو، نسبت به سال‌های قبل گسترده‌تر باشد.

جعفری دولت آبادی افزود: شیوه‌ای که برای این عفو گسترده انتخاب شده این است که استثنائات کمتری به این عفو بخورد، چون هر ساله که دستورالعمل عفو صادر می‌شود یک‌سری استثنائات دارد؛ اما امسال این استثنائات کمتر شده است. البته دو نکته مهم در این خصوص مد نظر قرار گرفته است اول اینکه در حوزه‌های مسائل اخلالگران اقتصادی و جرایم با فساد این ملاحظه دیده شده که مبارزه با فساد سست نشود و دوم در حوز‌های امنیتی و تروریستی هم مردم احساس ناامنی نکنند.

دادستان تهران گفت: لذا در سایر جرایم سبک و خرد و افرادی که برای بار اول یا برای برخی موارد دومین بارشان است این عفو دیده شده است تا بشود با این کار از زندان‌ها جمعیت بیشتری خارج شود و نیز افراد بیشتری در چهل سالگی انقلاب از رأفت جمهوری اسلامی، بهره‌مند شوند.

وی گفت: بنابراین دستورالعملی که امسال صادر می‌شود با توسعه بیشتر نسبت به سال‌های قبل است و موارد محدودیتی آن کمتر شده است که انشاءالله رقم قابل توجهی از افراد مشمول آزادی و یا تخفیف مجازات شوند. البته امیدوار هستیم که این عفو برای کسانی که مرتکب جرم شده‌اند تاثیرگذار باشد و دوباره به چرخه جرم بازنگردند.

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید