a

Facebook

Twitter

کپی رایت 2015 موسسه حقوقی و داوری حامیان عدالت راشنو.
تمامی حقوق محفوظ است.

10:00 - 20:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

09135824743-09139984682

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

تلگرام

جستجو
فهرست
 

آخرین وضعیت طرح پذیرش و آموزش وکالت

خانه > اخبار  > اخبار مجلس شورای اسلامی  > آخرین وضعیت طرح پذیرش و آموزش وکالت

آخرین وضعیت طرح پذیرش و آموزش وکالت

یک نماینده مجلس:

 امیدواریم تا ۱ ماه آینده طرح به مرحله بررسی در کمیسیون برسد

قرار نیست هرکس حقوق خوانده است وکیل شود

 یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از آغاز بررسی طرح پذیرش و آموزش وکالتدر کارگروه ویژه کمیسیون حقوقی و قضایی خبر داد.

محمدعلی پور مختار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کارگروهی در کمیسیون حقوقی و قضایی در حال بررسی طرح جامع وکالت است که موارد اختلافی بسیاری در آن وجود دارد، تلاش شده تا در جلسات مکرر این موارد اختلافی رفع شود، لذا امیدواریم که تا یک ماه آینده کار جمع بندی این طرح نهایی شده و وارد مرحله بررسی در کمیسیون شود.

وی با یاد آوری این که در حال‌ حاضر کارگروهی در کمیسیون حقوقی مشغول بررسی طرح جامع وکالت است، خاطرنشان کرد: این طرح بیش از ۲۰ ماده دارد که تلاش شده است در بررسی آن دیدگاه های مختلف لحاظ شود.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: قرار نیست که هر کسی که رشته حقوق می خواند وکیل شود. سالانه ۵۰۰ هزار نفر فارغ التحصیل حقوق وجود دارد اما طبیعتا امکانی وجود ندارد که سالانه ۵۰۰ هزار وکیل داشته باشیم. از سوی دیگر انتخاب هم باید بر اساس مباحث علمی باشد که در این طرح تمامی این موارد لحاظ شده است.

به گزارش اختبار محمدعلی پورمختار، پیش‌تر در اوایل شهریورماه سال جاری نیز اعلام کرده بود کار بررسی این طرح در کمیسیون تا ۲ ماه دیگر (اوایل آبان) به پایان خواهد رسید.

همچنین یک ماه و نیم پیش حسن نوروزی، سخنگوی این کمیسیون، در برنامه‌ای تلویزیونی به طرفداران طرح قول داده بودظرف دو ماه این طرح در کمیسیون نهایی شده و به صحن مجلس برسد که با توجه به سخنان پورمختار به‌نظر نمی‌رسد این وعده در دو هفته آتی محقق شود.

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید